Vad händer?

Det är heeelt galet här nere. Har haft två "lugna" dagar nu. Internet har varit nere på skolan, så det är därför jag inte bloggat något.

Ja, vad har vi gått igenom här då. Det är långt ifrån bara massa party och en hel del skolbänk också! Vi har gått igenom runt en 10 olika free pouring tekniker, en working flair rutin. Lärt oss om vodkan, ginen och geneverns historia och uppbyggnaden. Pre dinner, After dinner och cocktails har vi också hunnit med. Sen har vi lärt oss om gästpsykologi, mixologi (göra en drink på fri hand. När någon beställer en "god drink" t.ex.), hygien, mice en place/rodda. Jag har säkert missat att skriva med en hel del, men massvis med information är det i alla fall varje dag!

Nu blir det ännu mer skola, 6 timmar framför oss som börjar i den klassiska delen (skolbänkandet/blanda "på riktigt" med cl-mått).

Toodles från ett soligt andra hem!

Kommentarer
Postat av: Plutt

Jag vill se ännu mer såna här inlägg också! :D Inte bara göra oss stackare avundsjuka på en massa värme och fest! :P



Har lite frågor om free-pouringen och mice-en-place / "rodda" som jag kommer ta på msn sen! (A)

2010-06-10 @ 16:15:47
Postat av: S

Låter som att du har det toppen bra! :D

2010-06-10 @ 16:21:45
Postat av: Momie

Låter toppenskoj! Och seriöst! Förstår att du trivs som fisk i vatten, gumman! Puusssss <3

2010-06-10 @ 17:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0