Magaluf.

Idag har vi fått lära oss allt om rumen (som tydligen stavas "rum" på svenska. Who knew?) Helt klart den spritgruppen hittills som varit godast/lättast att smaka på. Min favoritrum är tydligen inte rum alls, Captain Morgan's Spiced gold, utan bara en smaksatt sockerrör's sprit. Vi fick blanda Brasiliens nationaldrink, caipirina, dock tyckte jag att caipiroska va godare! (Sveriges mesvariant av caipirina). Vi lärde oss också hur man hanterar kassan och servera på bricka. Anders (huvudläraren i klassiska) delade upp oss i två grupper, ena gruppen skulle ta en beställning, göra drinken, ta betalt och ge pengar tillbaka. Jag fick en P3 beställt (vaniljvodka, hallonlikör, sprite/7up och lime) Det va roligt att vi får göra "på riktigt" och inte bara stå och blanda i baren med en  gäst framför. Så nu är den här veckan slut, det blir barrunda med lärarna om två timmar, och vi kommer tydligen komma till en bar, där man kan ge någon smisk för 10 euro. Anders fick det av grupp 3, så vi tänkte ge Peter ("nykomlingen") smisk den här gången!!

Nu ska jag hoppa in i duschen, sen blir det nudlar för att till sist fixa i ordning mig!!

Toodles!

(förskrev det igår och orkar inte skriva om, men det här skrev jag i fredags!)

Kommentarer
Postat av: Skogix

Okej, några frågor här då? :D



1. Varför skulle det kallas "rum" i sverige?

2. Varför skulle inte Captain Morgan Spiced Gold vara "rum" + krydda?

3. Vill du lära mig lite flair-saker sen? (A)



Jag är ganska jätteavis och vill också vara där med dig/er och ha massa skoj! :(

2010-06-13 @ 20:00:53
Postat av: Anonym

sparar frågorna Svarar i ett inlägg :D!

2010-06-14 @ 10:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0