Frågor och Svar.

1. Varför skulle det kallas "rum" i sverige?
2. Varför skulle inte Captain Morgan Spiced Gold vara "rum" + krydda?
3. Vill du lära mig lite flair-saker sen? (A)

1.
Varför det stavas "Rum" vet jag inte. Men i skandinavien stavar vi det tydligen så.

2.
För att för att en rum ska få kallas rum så måste den ha en alkoholhalt på minst 37,5% och Spiced Gold har bara en alkoholhalt på 35%. Alltså kvalificeras den inte som en rum, plus att den är på tok för smaksatt också. Bacardi's smaksatta, t.ex. razz, lemon osv. Är inte heller Rum eftersom de är på tok för smaksatta :).

3.
Sure, har en massa jag kan lära dig angående flairingen!! Både working-flair och free pouring tekniker! Kan flasha en hel del nu ;).

Annars så mår jag skit, har galet ont i halsen. Kunde knappt sova inatt och mår inte alls så bra. Går omkring i jeans och t-shirt nu för att jag fryser så mycket :(. Kurerar mig med penicilin och hoppas verkligen att det hjälper! Annars blir det citrimax för hela slanten!!

Har skola mellan 16-22 idag, så kanske skriver lite om vad vi har gjort efter det. Tror dock det är öl-provning idag!!

Toodles.

Kommentarer
Postat av: Skogix

1. Alla ANDRA länder (engelsktalande) kan däremot stava det som "rum" (så jag har lärt mig att stava det eftersom våra lektioner var på engelska :)). I sverige heter det dock fortfarande rom!



2. Tänker inte lägga mig i dina lektioner och lärare, så vi kan ta det när du kommer hem! :V



3. Är mest intresserad av working/full-flair-biten, men inte fel med något häftigt move för att impa på någon antar jag? ;)



Du är i ett land där man får köpa precis ALLT från apoteket! Gå och handla anti-sjuk-piller NU!

2010-06-14 @ 16:14:46
Postat av: Skogix

1. Alla ANDRA länder (engelsktalande) kan däremot stava det som "rum" (så jag har lärt mig att stava det eftersom våra lektioner var på engelska :)). I sverige heter det dock fortfarande rom!



2. Tänker inte lägga mig i dina lektioner och lärare, så vi kan ta det när du kommer hem! :V



3. Är mest intresserad av working/full-flair-biten, men inte fel med något häftigt move för att impa på någon antar jag? ;)



Du är i ett land där man får köpa precis ALLT från apoteket! Gå och handla anti-sjuk-piller NU!

2010-06-14 @ 16:15:13
Postat av: Anonym

Jadu stumpan... Du BLIR ju sjuk när du kör hårt!!

No surprise - been there, done that before!

Du blir inte frisk av starkast medicin heller utan av hur du tar hand om dig.. Sen är det bara att välja själv hur du vill ha det!

2010-06-14 @ 21:12:31
Postat av: S

Hej gumman :D jag tycker att du kan skriva ner några goda drink recept :D på såna drinkar som inte blir så dyra att fixa ihop :D

2010-06-15 @ 16:01:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0