Vatten..

Jag kan få muppidéer ibland som jag bara måste prova på.

Filmen "tretton" har jag och sanna tittat på hur många gånger som helst, och i filmen säger dem att x antal glas isvatten bränner x antal kalorier, började fundera på det igår. Och man går tydligen ner som max 2-3 pound per år (!). Så det kändes ju inte alls som att det va värt det, förutom att isvatten är väldigt gott.

Men det stod också att vatten är bra om man känner sig hungrig, att man kan ha med sig en vattenflaska vart man än går och dricka om man blir hungrig eftersom det "stillar hungern" alltså äter man inte lika mycekt sen och så går man ner i vikt.
Kan ju säga att det inte heller funkar, hade bråttom till skolan så tog med mig en vattenflaska. Dricker massor men är fortfarande superhungrig. Så imorrn blir det frukost, plus massor med mat i skolan idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0