Samhäll B

Det är vad jag sitter och väntar på. Den börjar om en 20 min.

Idag ska jag ta upp en fråga i klassen, ska prata om rättegången, den som handlar om pirate bay. 4 st av grundarna har blivit åtalade för brott mot upphovsrättslagen, eller ja. Medhjälp respektive förberedelse. Skadeståndsanspråket ligger på cirka 117 miljoner kronor.

Det jag ska fråga är om klassen tycker det är rätt att anklaga piratebay för det och kräva skadestånd av dem när det är fildelning det handlar om. För om Pirate Bay blir fällda så "skulle det innebära att stora internationella företag som Google och Yahoo också skulle kunna hamna i blåsväder".

Vi får se vad som sägs, kan uppdatera om det efter skolan!

pirate bay


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0