I skolan.

Nu sitter jag på lunch.
Började dagen med att ha en väldigt intressant religionslektion. Vi sitter inte och läser en bok rätt upp och ned och lär oss fakta, utan vi disskuterar runt "större" frågor. Mer filosofi/religion nästan.
Vi läser samtidigt en bok som heter "En dold gud" där vi ska läsa ett stycka och får en upgift för att sedan disskutera det vi läst och våra åsikter i ett seminarium varannan lektion ungefär.
Idag var frågar "Vad är religion" och vi kom in på hur mycekt reiligon präglar samhället och hela det där. Men i skutet av lektionen så kom vi in på "liv efter döden" och då läste hon upp en kort artikel som var ganska roligt. Ett nyskapande sätt att tänka på, har aldrig hört någon uttrycka livet efter döden på det sättet förut.
Artikeln hette : "Vad händer efter födseln":
Det handlade om två tvillingar som låg i mammas mage, den ena frågade den andra vad som hände efter det här och den andre svarade "Ja, vi kan ju inte leva utan våran navelsträng..." då svarar den första "Men, jag vill inte bort, jag vill vara här för alltid!!" Jag tror ni förstår hur resten gick till.
jag drog parallellen att bara för att ingen har kommit tillbaka och berättat vad som har hänt, kanske, som i fallet med tvillingarna, att ingen kan komma hit. Så behöver inte det betyda att det tar slut.

Nu är jag i och för sig inte speciellt kristet troende, men jag tycker om lite tankeställare och nya sätt att tänka på..

Vad tror du händer efter döden :)?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0