Gårdagen!

Orkade inte blogga igår, men nu så kan jag berätta vad som hände!

Jag gick inte till skolan eftersom jag hade en röntgentid klockan kvart i två. När jag var på väg mot västerås, 11,07 så hade jag inte ätit på hela 38 timmar (!) hungrig som en varg, gråtmild, illamående och huvudvärk! Mådde verkligen jättedåligt :(.
Gick in på jobbet, skulle egentligen jobba 17-20, men visste att jag aldrig skulle orka med att jobba när jag inte ätit något på länge, man har ju ingen energi kvar!

Missade bussen till sjukhuset, började verkligen nästan gråta! Så trött, less och hungrig va jag! Är det bara jag som blir som värsta pms-monstret när jag inte äter något?

I alla fall, hann precis komma itid, hann knappt sätta mig när förrän dem ropade ut mitt namn. så först fick jag ta av mig hälften av kläderna och lägga mig ner med den där stora röntgen apparaten ovanför. Först tog dem kort på nästan hela magen (en 5 kort tror jag). Sen skulle dem sticka in en som jag kallar "fjäril" i armen, den är ganska stor, du får en sån när du ska ha dropp i eller föra in någon annan vätska i kroppen. Först försökte dem sticka mig i högerarmen, och nålen är lång!! Hela gick i och det gjorde ONT, men nej... dem träffa fel och jag har dåligt med blodådror som syns tydligen, så jag sa "dem brukar alltid ta på vänsterarmen". Då skuttade dem över på andra sidan och sa med ett leende "jamen, då provar vi där då". Så jag fick genomlida hela proceduren igen :(. den gången funkade det i alla fall! Så sprutade dem in någon vätska (kommer inte ihåg vad den heter) för att inälvorna ska "lysa upp" på röntgenbilderna. Och det känns som man får en otroligt varm vätska som sprider sig i hela kroppen. först var det läskigt, sen var det jätteskönt! Första gången på 43 timmar som jag faktiskt inte frös! (Har riktigt dålig blodcirkulation i vanliga fall, när jag itne äter blir den ännu värre). Sen var det klart, det var bara att klä på sig och vänta på att min familjeläkare skulle höra av sig.

Mamsen mötte upp mig på stationen, då mådde jag så illa så jag inte kunde gå upprätt. Började må ännu sämre efter att dem sprutade in vätskan. Men mamma bjöd mig på thaimat, det tog 1 timme att äta upp en halv potion, resten tog jag hem :D! Men guuud va gott det var!! Sen hälsade vi på när systeryster jobbade, hon såg så söt ut, och lite stressad. Men hon hann prata en snabbis, 5 min kanske.

Sen, så tyckte jag så synd om mig själv så jag fick bara lov att tröstshoppa ett par skor :D. Kameran funkar inte just nu, måste leta reda på laddaren! sen lägger jag upp kort! När vi gick och kikade på olika skor så började jag och mamma att prata, MASSVIS. SÅ det blev bara så att vi gick runt på stan utana tt riktigt gå någonstans, så då föreslog jag att vi kunde gå oh fika! Mamma var då inte sen att hoppa på den idén! Så vi gick till ett fik, som jag självklart inte kommer ihåg vad det heter, men det finns bord så man kan sitta i fönstren och uppe på en "balkong". vid "Indiska" om någon vet vart jag menar :P. Där blev det en blåbärspaj var med vaniljsås, för mamma blev det en cappuccino och jag drack en chailatte (Waynes är godare!!) men blåbärspajen var mumsig!
Så vi satt där, och bara pratade och pratade, till sist kom jag på "fasen, jag ska ju med tåget" *kollar på klockan* AAH! klockan är 17,15 och tåget går 17,27 (!!) vi var också en bit ifrån stationen, så det blev lite bråttom! SÅ vi rusade ner till stationen, jag hann precis sätta mig på tåget när det började rulla! Vilken tur!

När jag kom hem, så fick jag besök av Pemil :D! Vi åt godis och pratade en massa, han åt pan-pizza ch jag åt mina thairester, det var jättetrevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0