Akupressur och Psykologi!

Imorrn klockan 10 så har jag en tid för en akupressur, ungefär som akupunktur fast utövarna använder händerna istället.

"Akupressur är en pseudovetenskap, en form av s.k. "healing" utan grund i några vetenskapliga studier. Den antas av utövare innebära att man trycker på vissa bestämda ställen på kroppen, vanligtvis med fingrarna, för att uppnå en bestämd och önskad smärtlindring. Metoden använder samma punkter längs kroppens meridianer som akupunktur och metoden är välkänd inom traditionell kinesisk och japansk alternativmedicin." (text lånad av Wikipedia, sökord: akupressur)

Jag har ryggproblem, har haft det i ungefär 5 år nu tror jag, börjar tappa räkningen. Läkarna diagnostiserade mig "kronisk ryggvärk" vilket inte alls känns så hippt eftersom det betyder att jag måste ta starka värktabletter regelbundet. Så nu skiter vi i Sveriges läkarvård och kör lite alternativa behandlingar istället, så imorrn blir det akupressur :).

Jag har också psykologiprov imorrn, egentligen vid tolv, men då kommer jag inte vara där. så ska fråga om jag kan få göra provet på lektionstid istället.

Berättar om hur akupressuren gick imorrn!

Nu blir det lite mer psykologipluggande och tedrickande :)!

Kommentarer
Postat av: Sanna

2009-02-17 @ 22:20:27
Postat av: Sanna

det är klockan elva provet är :P

2009-02-17 @ 22:20:48
Postat av: Ellen

ääh, det är ändå en tid som jag inte är där ;)!

2009-02-18 @ 08:22:11
URL: http://meskal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0