Tema trygghet och färdigjobbat för idag!

Ja, idag har varit en av dem där otroligt meningslösa dagarna... Speciellt i skolan, gick upp vid sju, duschade, tog sällskap med Sanna och Pemil (han följde bara med halvvägs) till skolan, hade krismöte, elelr mer en uppdatering efter dödshoten skolan fick innan loven. Efter det, håltimme... Efter det, ännu mer håltimme... "Uppdateringen" blev klar kvart i nio, nästa möte/föreläsning var inte förrän kvart i ett, ni kan ju räkna ut hur skoj jag har haft det idag.. Menmen, jag hade trevligt sällskap!

Föreläsningen handlade om kränkning och mobbning över internet, vi har tre temadagar nu i skolan som handlar om trygghet, och idag var det över internet. Föreläsningen var väldigt intressant och jag fick reda på saker som jag inte visste innan. T.ex. hur man får fram ip-numret av ett mail. (kanske självklart för många andra, men jag hade ingen aning). Så nu ser jag i alla fall lite mer fram emot dem resterande tre dagarna!

Jag tog sällskap hem med Sanna, hon skulle upp till sig och hämta lite nya saker till nya lägenheten/huset (vi bodde grannar till nyligen) och sen bar det av en snabbis till biblioteket och låna "Luftslottet som sprängdes" sista delen i "Millennium"-triologin kan man nästan säga att det är, helt enkelt, uppföljaren till "Flickan som lekte med elden". Och så ska jag sno "ondskan" av Marielle på Fredag tänkte jag!

Jobb 16-20 och nu sitter jag här och läser! Imorgon ska jag och Sanna umgås en massa, det blir flickprat och färga håret på varandra *väldigt flickigt*. Men det ser jag fram emot!!


Kommentarer
Postat av: Cris Design

hörde att det kommer b,li en film senare

2009-05-03 @ 10:43:21
URL: http://www.crisdesigns.blogspot.com
Postat av: Elinor

Det hoppas jag! Riktigt bra är dem där böckerna :)!

2009-05-04 @ 08:52:41
URL: http://meskal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0